“Wij denken mee bij vragen, maar ook achter de schermen”

De visie van… Rob Egbertsen, Binnendienst Industrie, over meedenken met klanten

Van verkrijgbaarheid en continuïteit tot digitalisering en energiemanagement: in deze serie artikelen vertellen onze industriespecialisten steeds over een specifiek thema. Dit keer deelt Rob Egbertsen, medewerker Binnendienst Industrie, zijn visie op het meedenken met klanten en de verkrijgbaarheid van artikelen. Hij vertelt: “Meedenken met klanten is voor mij en mijn collega’s dagelijkse kost en dat is iets waar ik erg veel plezier aan beleef. We denken hierbij mee als klanten contact met ons opnemen met een vraag of probleem, maar ook onzichtbaar: bijvoorbeeld na het plaatsen van een bestelling in de webshop.
Als één van onze medewerkers Binnendienst Industrie beantwoordt Rob Egbertsen de vragen van klanten van Oosterberg en gaat hij op zoek naar oplossingen voor problemen waar zij tegenaanlopen. Hij vertelt: “De collega’s van ons Industrieteam hebben veel overleg met elkaar, maar ook met leveranciers. Hierdoor kunnen we klanten bijna in alle gevallen een oplossing bieden met een passend en eerlijk antwoord op hun vraag.”
In de afgelopen jaren waren er regelmatig problemen met de verkrijgbaarheid van producten. “Inmiddels zijn bijna alle artikelen weer goed verkrijgbaar”, stelt Rob. “En we kunnen zelfs artikelen leveren die niet op de webshop staan. In dit geval kunnen klanten via e-mail of telefoon contact met ons opnemen. Vaak kunnen we meteen de juiste informatie geven en het betreffende artikel alsnog leveren.” Naast vragen over de verkrijgbaarheid van producten, krijgt het Industrieteam ook regelmatig vragen over de levertijd hiervan.
De visie van Rob Egbertsen
 “Om deze goed te beantwoorden is het belangrijk om ook aan te geven om welk aantal producten het gaat. Vervolgens kunnen wij direct de levertijd en minimale bestelhoeveelheid opvragen.” Webshop“Ook wanneer klanten bestellen via onze webshop proberen we zo goed mogelijk met hen mee te denken”, vertelt Rob. “Dit doen we bijvoorbeeld door de orders in de gaten te houden en aan te passen wanneer iets niet praktisch is. Denk bijvoorbeeld aan het leveren van grote kasten. Wij bouwen dan achter de schermen de order om en zorgen ervoor dat de kast rechtstreeks door de leverancier geleverd wordt. Zo verminderen we de kans op schade en is de levering duurzamer door beperking van transport. Een ander voorbeeld zijn bestellingen van 100 meter KNIP-lengte kabel. Deze zetten we om naar ringen van 100 meter. Dit is makkelijker en vooral ook weer duurzamer.”
WhatsApp ons