Een koffie met Wesley: 
Accountmanager bij Koninklijke Oosterberg

Vandaag drinken we koffie met Wesley, Accountmanager op onze vestiging Roosendaal.
Wesley Elich is 34 jaar, woont samen met zijn vriendin en in april verwachten zij hun eerste dochter.

Een van zijn grootste hobby’s is het bouwen van carnavalswagens in Prinsenbeek. Samen met zijn vrienden heeft hij jarenlang wagens gebouwd van 4,5 meter breed, 11 meter hoog en ongeveer 25 meter lang! Daarnaast zie je Wesley elke donderdag en zondag voetballen bij Beek Vooruit in Prinsenbeek.

Voordat Wesley bij Oosterberg aan de slag ging, werkte hij 8,5 jaar bij Nedelko, zijn eerste vaste baan. Over zijn ervaring daar zegt hij: "Ik heb daar veel mogen leren en kreeg de kans om te groeien – die heb ik dan ook met beide handen aangegrepen! Ik heb de mogelijkheid gehad om door te groeien naar de buitendienst, en tot op de dag van vandaag heb ik daar geen spijt van gehad!"
Wat is jouw functie bij Oosterberg?
Wesley: "Ik ben Buitendienst Medewerker op de vestiging Roosendaal en voer deze functie nu zo’n zes jaar uit, waarvan 2,5 jaar bij Oosterberg. Wat ik nog steeds grappig vind, is dat ik van origine licht- en geluidsman ben. Ik heb namelijk de opleiding Licht- en Geluidstechniek gevolgd in Tilburg. Een paar jaar heb ik gewerkt bij een licht- en geluidsbedrijf in Breda, maar ik kwam er al snel achter dat dat toch niet mijn vak was. Gelukkig had ik tijdens mijn opleiding ook elektrotechniek gehad, waardoor ik bij Nedelko terechtkwam. Daar begon ik op de technische dienst en groeide ik verder door."
Een typische werkdag
Wesley begint zijn dag vrijwel altijd met een kop koffie, thuis of op de vestiging. Of hij eerst naar de vestiging rijdt of direct naar een klant gaat, hangt af van zijn planning. "Het voordeel van even langs de vestiging rijden, is dat ik meteen een update krijg over klanten en leveringen. Dat helpt mij weer in mijn gesprekken."

Meestal heeft hij vooraf afspraken staan, maar hij gaat ook geregeld spontaan bij (potentiële) klanten langs. "Het leuke daaraan is dat je met klanten praat over wat er op dat moment speelt, in plaats van een voorbereide lijst met punten af te werken. Ik merk dat ik hier vaak het meeste succes uit haal!"

Rond de middag stopt hij altijd even bij een supermarkt om een vers broodje te halen. "Ik heb namelijk een hekel aan broodjes die de hele dag in de auto liggen." 😉

Aan het einde van de werkdag rijdt hij, als het werk dat toelaat, nog even langs de vestiging. "Zo kan ik laten weten wat ik heb besproken met klanten en is iedereen weer op de hoogte."
Uitdagende projecten
Bij Oosterberg kreeg Wesley een rayon met de nodige uitdagingen. "Veel klanten in dit rayon hadden ooit wel eens iets bij Oosterberg besteld, maar nooit echt doorgepakt. Of ze waren slapende klanten geworden. Ik durf te zeggen dat ik deze klanten weer heb geactiveerd en dat ze nu serieus bestellen."

"Het is mooi om te zien hoe klanten vaak te activeren zijn door simpelweg de juiste aandacht te geven. Ik bespreek ook de problemen en draai er niet omheen. Ik durf te vragen wat er fout gaat, zodat we samen kunnen verbeteren. In de tussentijd heb ik meerdere klanten aan ons weten te binden en het is gaaf om te zien dat ook zij verder zijn gegroeid dan verwacht!"

Met trots vult Wesley aan: "Een van mijn klanten, Elkor Elektrotechniek, heeft sinds ik verantwoordelijk ben een groei van 178% laten zien. Dit jaar gaan we dat verder uitbreiden!"
Samenwerking met collega's
Als je Wesley vraagt naar de samenwerking met collega’s, is hij vooral positief: "Ik heb topcollega’s op de vestiging. We kunnen altijd op elkaar terugvallen – en andersom! We zijn altijd eerlijk naar elkaar."
Koffie met Wesley
Wil jij de nieuwe collega van Wesley worden? Bekijk dan onze openstaande vacatures!
WhatsApp ons