Een koffie met Henriëtte:
Medewerker debiteurenbeheer bij Koninklijke Oosterberg 

Vandaag drinken we koffie met Henriëtte, onze collega van de afdeling debiteuren. Henriëtte van den Brandhof-Dros woont samen met haar man en twee kinderen in het mooie dorp Ugchelen.

Qua opleiding heeft Henriëtte de heao-doorstroomklas gedaan. Ze heeft vier jaar meao in één jaar afgerond omdat ze graag naar de heao wilde. Henriëtte vertelt: "In het eerste jaar op de heao had ik te veel vrijheid, waardoor ik het niet haalde. Ik ben toen gaan werken. Mijn eerste baan was bij Paardekooper en Hoffman. Ik heb ruim acht jaar op dat accountantskantoor gewerkt op de fiscale afdeling. Hier bediende ik de particuliere klanten van het kantoor. Daarnaast ontving ik klanten of ging bij hen op bezoek. Door de komst van mijn dochter kon ik deze functie helaas niet meer goed combineren. Daarna heb ik bij diverse werkgevers in administratieve functies gewerkt, voordat ik op 1 april 2022 bij Oosterberg kwam."
Wat is jouw functie bij Oosterberg?
"Ik werk op de afdeling debiteuren en dat doe ik dus sinds 1 april 2022.".  
Als we Henriëtte vragen wat er nu zo leuk is aan het werk bij Oosterberg op de afdeling debiteuren vertelt ze enthousiast: 

"Ik vind het leuk om met klanten contact te hebben en samen naar een betaaloplossing te kijken. Het komt wel eens voor dat klanten tegen betalingsuitdagingen aanlopen. Ik vind het dan waardevol om samen naar een passende oplossing te zoeken, zodat zowel Oosterberg als de klant tevreden verder kunnen. Daarnaast vind ik het prettig dat ik veel vrijheid heb om mijn functie te kunnen uitvoeren."
Een typische werkdag
Haar dag begint met een kopje koffie thuis, waarna ze op de fiets naar haar werk gaat. "Heerlijk om even een halfuurtje te fietsen." Aangekomen bij Oosterberg start Henriëtte haar computer op. Dit duurt even, omdat ze met veel programma’s werkt. Vervolgens gaat ze aan de slag met de bankbetalingen en helpt ze mee met het boeken van de bank. Naast de bankboekingen verwerkt ze ook de pinbetalingen. Wanneer deze werkzaamheden zijn afgerond, behandelt ze haar e-mails en werkt ze de verdere agendapunten af.

Wat zijn veelvoorkomende werkzaamheden?
"Ik bel klanten bijvoorbeeld om door te geven dat de betaaltermijn is verstreken, of we zijn al verder in het proces en moeten dan onze accountmanager hierover inlichten." Verder neemt ze gedurende de dag de telefoon op om collega’s en klanten te helpen met allerlei vragen. Ondanks het repeterende werk is haar dag toch afwisselend, omdat je nooit weet wat je qua mail en telefoontjes kunt verwachten. "Voordat ik het weet, zit mijn werkdag er weer op en fiets ik weer heerlijk naar huis!"
Samenwerking met collega's
"Ik werk goed samen met mijn collega’s. Op onze afdeling is er tijd voor een grap en een grol, maar we kunnen ook serieus werken!"
Uitdagende projecten
Als we Henriëtte vragen naar een uitdagend project, vertelt ze enthousiast over de pinapparaten bij Oosterberg: "Wat ik een leuk project vond, was het regelen van nieuwe pinapparaten voor de vestigingen. Het had wel wat voeten in de aarde, maar toen de apparaten eenmaal geleverd waren, hebben Tim (collega op de afdeling) en ik de vestigingen verdeeld en zijn we de apparaten gaan afleveren. Het was erg leuk om te zien hoe verschillend de vestigingen zijn en hoe vriendelijk we overal werden ontvangen." 
Een dag ruilen met..
Als Henriëtte een dag zou mogen ruilen, zou ze dit willen doen met een baliemedewerker. "Je ziet dan je klanten, en ik heb dan gelijk de kans om de nieuwe pinapparaten zelf te gebruiken."
Koffie met Henriette
Wil je ook graag de nieuwe collega worden van Henriëtte? Bekijk dan onze openstaande vacatures op het hoofdkantoor! 
WhatsApp ons