Samen met zijn enthousiaste collega’s is hij verantwoordelijk voor de grote klanten en inkoopverenigingen. “We hebben het hier over landelijk opererende klanten met complexe structuren en uitdagende behoeften. Het doel van de afdeling is om het marktaandeel van Oosterberg te vergroten terwijl we tegelijkertijd de omzet en winstmarges voor deze klanten maximaliseren.”

Een succesvolle overgang van de Rabobank naar Oosterberg

Na vele jaren met plezier bij de Rabobank gewerkt te hebben, waarvan de laatste twee jaar op de afdeling groot zakelijk, besloot Luca in 2017 op zoek te gaan naar een nieuwe uitdaging. Die vond hij in de vacature voor accountmanager binnendienst bij Oosterberg, die toen nog in Zutphen gevestigd was. In mei 2017 begon hij bij Oosterberg en was hij samen met zijn collega van de buitendienst, verantwoordelijk voor de Key Accounts afdeling. Een succesvolle afdeling want inmiddels bestaat het team al uit zeven collega’s. Een mooie mix met techneuten en commerçanten, die goed op elkaar ingespeeld zijn. In 2021 was Luca klaar voor de volgende stap in zijn loopbaan. “Ik wist in ieder geval dat ik op de afdeling Key Accounts wilde blijven. De functie van accountmanager Key Accounts was voor mij een leuke vervolgstap.”

Projecten soepel laten verlopen
Inmiddels werkt hij al ruim twee jaar in deze nieuwe rol en dat bevalt hem erg goed. Zo bezoekt hij dagelijks klanten in het noorden, midden en westen van het land terwijl zijn collega’s van de vestiging Venlo/Kerkrade zich op het zuiden richten. “Als Accountmanager Key Accounts ben je het aanspreekpunt voor projectleiders en werkvoorbereiders, waarbij het begeleiden van projecten een erg mooi onderdeel is .

Je bezoekt klanten op hun vestiging of op projectlocaties.” Geen dag is hetzelfde en met de tussentijdse evaluaties zorgen Luca en zijn collega’s dat alles soepel verloopt. “Waar nodig worden collega’s van de regionale vestigingen bij de gesprekken betrokken. Een goede samenwerking met de collega’s op het hoofdkantoor en op de vestigingen is daarbij van groot belang.”

Het team
De afdeling is gespecialiseerd in het beheren van de ‘grote jongens’. In aantallen zijn het niet de meeste, echter qua volume, omzet en complexiteit zijn het wel uitdagende klanten, welke vaak vragen om een andere aanpak dan de regionale installateur. Daarom is het zo belangrijk om te investeren in die relaties. “Bij ons draait alles om teamwork. We hebben regelmatig contact en komen iedere twee weken bijeen op het kantoor in Apeldoorn. Teamwork, gedrevenheid, een proactieve houding en een goed gevoel voor humor zijn kernwaarden die dit team kernmerken. Wij zijn altijd bereid om elkaar te helpen en te ondersteunen, ook collega’s van andere afdelingen en vestigingen. Met alle afdelingen samen werken we aan één doel: het is mooi om daar aan bij te dragen.”


Een goed gevoel voor humor

“Bij ons op de afdeling dagen we elkaar continu uit. Het is een leuke en dynamische werkomgeving waar ook grappen worden gemaakt. Dus, wees niet verbaasd als je plotseling een kop koffie met een snuf zout krijgt voorgeschoteld. We geloven dat een goede dosis humor het werken op de Key Accounts afdeling extra plezierig maakt.”

Ben jij of ken je iemand die interesse heeft om te werken op onze afdeling Key Accounts? Informeer bij ons naar de mogelijkheden.

Jeanine van Berkum

Neem contact met mij op

Bel, mail of app!

Jeanine van Berkum

Corporate Recruiter
+31657164896

Koninklijke Oosterberg als werkgever

Werken bij Koninklijke Oosterberg betekent werken in een gelijkwaardige, inclusieve en familiaire werkomgeving. De cultuur van ons bedrijf is vriendelijk, nuchter en informeel. We zijn een Nederlands bedrijf en kregen in 2018 het predicaat ‘koninklijk’. Daar zijn we trots op.


Als medewerker ben jij belangrijk bij Oosterberg. Je bent bij ons geen nummer. Je krijgt vertrouwen, de ruimte om jouw capaciteiten te benutten en de vrijheid om verantwoordelijkheid en initiatief te nemen om je werk vorm te geven. Je kennis en goede ideeën worden gewaardeerd.